ağ bağlantısını hızlandırmak

Bilgisayarım bir adsl modem ve bir switcher dan oluşan ağa bağlı. Yalnız switcher ile benim bilgisayar arsındaki mesafe 300 metre. Bazen gayet verimli oluyor. Ama bazen bağlantı hızı yerlerde sürünüyor hatta durma noktasına geliyor.Modeme ping bile atamıyorum. Acaba ağ bağlantımı ve internet bağlantımı  hızlandıracak yazılımsal bir çözüm var mı. [Firefox daki ayarlar gibi :)]. Yoksa bu işi fiziksel olarak mı halletmem gerekiyor. Bir switcher daha taksam ağ bağlantım hızlanır mı acaba?
Teşekkürler