RE: [HABERLER] Sarge yaklasiyor

Merhaba,

On Tue, 2005-05-03 at 22:06 +0000, oguz cavli wrote:
> Bence Debian da testingleri kullanabilirsiniz...
> Ben bug report veririm diye Sarge kurdum 3-4 ay oldu, sadece Totem ve
> Mozilla cakildi güncelleyince onlar da düzeldi... Cok menunum
> sargedan... Hersey bir yana Debim bir yana :-))

"Stable" kavramını Debian projesi "dependable" anlamında kullanıyor.
Günlük masaüstü kullanıcılarının anladığı kararlılık programların
çökmemesi, ancak kurumsal kullanıcıların ve bağımsız yazılım
sağlayıcıların bir Linux dağıtımından beklentileri biraz farklı.

Stable sürümde kararlı hale getirilen, en basit haliyle, uygulamaların
majör sürüm numaralarıdır. Woody'de Samba 2.x serisi geliyorsa, bu
yazılımın sürüm numarası, dağıtımdaki diğer paketlerle ve sistemin
üzerine sonradan 3. kişiler tarafından kurulabilecek yazılımların
davranışlarının değişmemesi amacıyla asla 3.x serisine yükseltilmez.
Herhangi bir güvenlik güncellemesi veya kritik değişiklik yapılması
gerekiyorsa bu gibi hatalar, yine Samba örneğinden, 2.x serisinin kaynak
kodu değiştirilerek düzeltilir.

Bu nedenle Sarge'ın duyurulması, belki masaüstü kullanıcıları için çok
önem taşımasa da, kurumsal kullanıcılar ve bağımsız yazılım sağlayıcılar
için oldukça önemli bir haber.

Hatta Recai hocam bunu blog'lasa, blog demişken blogundaki sorunları da
düzeltse ve Gezegen[1]'e tekrar eklense bence yeridir :)

Saygılar,

[1] http://gezegen.linux.org.tr/
--
.O.