Re: rpm nedir?

Serdar Karacay wrote:

Ben şimdi Linux terimlerine çalışıyorum ama rpm dagıtım diye bişeyden bahsediyor.RPM nedir?

RPM, Red Hat ve RH tabanlı sistemlerin kullandığı paket yönetimi. Debian'ın kendisine özgü bir paket yönetimi var. (Ubuntu da örnegin Debian'ın yolunu kullanıyor. ) Debian kullandığınız da .rpm'lerle işiniz olmaz genelde. Bazen ne yazık ki istediğiniz bir paketi sadece .rpm şeklinde bulursunuz ve canınız sıkılır (Örneğin Ati niyeyse .rpm olarak sunuyor sürücülerini) Onun dışında Debian'ın paket yönteminin daha üstün olduğu iddia edilir.
.rpm'leri Debian'a çevirebilmek için Alien isimli bir program da vardır.

www.rpm.org/
http://www.debian.org/doc/FAQ/ch-pkg_basics.en.html
http://packages.debian.org/stable/admin/alien

S.E.