Re: debian ile ubuntu arasındaki fark

Merhaba,

On Fri, 2005-04-29 at 18:00 +0300, Serdar Karacay wrote:
> merhaba LinuX'cular ben şimdi artık debianı kurdum yalnız beni aşan
> durumları gördüm bende LinuX ubuntunun debianın bir alt sınıfı
> oldugunu duydum öyle mi acaba sizlerdende duyuyum dimi.kurulum nasıl
> yine ftp üzerinden mi? paket yöneticisi nasıl bakalım sizlerden
> gelecek cewap önemli....

Öncelikle,

      * LinuX değil, Linux[1].
      * cewap değil, cevap. Dünyadaki tüm konuşma dillerini doğru
        kullanmaya çaba göstermek gerek.

Sorunuzun yanıtına gelince, Ubuntu ve Debian projelerinin bazı ortak
yanları var. Debian paket yönetimi sistemini kullanıyor, ancak Ubuntu'da
Debian'dakinden bir miktar daha az kullanıma hazır paket var; bildiğim
kadarıyla Intel x86 ve PowerPC dışındaki platformları desteklemiyor.
Buna karşın kurulumu bir hayli daha kolay. Üstelik GNOME 2.10 masaüstü
ortamı da sıradan bilgisayar kullanıcılarının rahatlıkla kullanabileceği
biçimde bir öntanımlı yapılandırmaya sahip.

Özetle Debian, Ubuntu'ya kıyasla birazcık daha fazla "kendin pişir
kendin ye" türünde bir dağıtım. Ubuntu ise bir tür `çabuk yemek'.

İyi eğlenceler,

[1] http://www.linux.org.tr/?Pg=LinuxNedir
--
.O.