Re: Yerel Ağ Güvenliği

Aslında derdim lan kablosunu takanın hiç bir şekilde lan'a bağlanamaması (dolayısıyla worm vs. yaymaması) ama manuel ip atadığı sürece bunu engelleyemem sanırım.

Ama öneriniz ile en azından internete veya wlan çıkmasını engelleyebiliriz. Aslında bende dhcp ve firewall ayrı makinelerde hizmet veriyor. Bu durumda birleştirmek daha mantıklı sanki.

Can Burak Cilingir wrote:
Merhaba,

Umarım sorununuzu doğru anlamışımdır.

Firewall düzeyinde mac adresi kısıtlaması yapabilirsiniz. iptables ya da
benzer bir alt seviye araç kullanabilmenize ragmen kişisel tercihim
shorewalldır.

maclist dosyasında hangi interface üzerinde hangi mac adreslerinin aktif
olabileceğini belirtebiliyorsunuz. Örnegin şu mac adresi eth0 dan
gelebilir, şu ise wlan0 üzerinden erişebilir. bunun dışında herhangi bir
mac adresine servis verme.

Tabi elinizde akıllı switchler bulunuyorsa o katmanda yapmanız daha
doğru olacaktır.

MAC adresi bazında statik ip vermeye de devam etmenizi öneriyorum.