kde turkce karakter sorunu

selamlar

debian unstable uzerinde kde kullaniyorum.kde-i18n-tr paketi kurulu ve son surum. turkce karakterler ile ilgili (sadece ş ve ğ ile) problemlerim var, soyle ki;
kde de yeni bir dosya yaratiyorum (sag klik,create new,text file)
dosya ismini yaziyorum (ğüşiöç.txt)
enter'a basiyorum ve dosya ismi ?ü?iöç.txt ye donusuyor.
dosyanin icine yazdigim karakterlerde oyle, ğüşiöç yaziyorum save edip cikiyorum.tekrar actigimda ?ü?iöç gorunuyor.
kde konsole programinda da ğ ve ş ye bastigimda ? karakteri cikiyor.
neyi duzeltmem gerekiyor?
sistemimi ingilizce kullanmak istiyorum ama turkce karakter yazip okuyabilmek de istiyorum.

koray@tomato:~$ locale
LANG=en_US
LC_CTYPE="en_US"
LC_NUMERIC="en_US"