From: Alphan Bayazit [mailto:listec@bayazit.org]
Sent: Friday, April 22, 2005 8:52 AM
To: debian-user-turkish@lists.debian.org
Subject: RE: FW: hak-hukuk

On Thu, 2005-04-21 at 09:35 +0300, Bulent.Delen@tav.aero wrote:

> Özetle

> X ftp serverde bir alan

> v,y,z (x) in altında alanlar X ile v,y,z ye yazma silme v,y,z kullanıcılarıda kendi home dizinlerine yazma okuma silme yapıcaklar

v,y,z birbirlerine yazamayacak diye kabul ediyorum su durumda

> ben sırasıyla şunları yaptım v,y,z için birer group oluşturdum

> (x,v) (x,y) ve (x,z) şeklinde group lara bu kullanıcıları ekledim

> Chgrp ile v,y,z folderlarının grouplarını oluşturduğum groupları tanımladım

> En son olarak v,y,z dizinlerine 775 izni verdin

bakiniz burdaki sorun su gibi gorunuyor,

passwd dosyasi icersinde ornegin kullanici adina karsilik gelen

ontanimli bir grup var, bu debian'da /etc/passwd'yi kullaniyorsaniz

kullanici adiyla ayni oluyor (kullaniciyi adduser ve benzeriyle ekleyip

akisini belirtmediyseniz)

bu nedenle, proftp'de dizin ya da dosya yaratirken bu grup numarasini

kullaniyor,

yani y'nin yarattiklari y grubunda oluyor, icinde bulundugu dizin (x,y)

grubunda olsa bile!

haliyle x yeni yaratilan dizine yazma hakkina sahip olmuyor, o dizinin

erisim haklari 775 olda bile!

cozum1(en kolayi): (x,y) (x,z)... gruplarini sallayin, X'i dogrudan y, z

ve v gruplarina sokun (/etc/group icinde yapabilirsiniz)

cozum2: kullandiginiz passwd dosyasini (muhtemelen /etc/passwd) acip

icersinde, y'ye karsilik gelen gruba (x,y) grup numarasini verin, ayni

seyi diger ikisi icin de yapin

cozum3: setguid bitini etkinlestirin

(ilk ikisi uygun degilse 3. secenegi tartisalim)

sorununuzun bu bahsettigim sorun olup olmadigindan emin olmak icin,

y'nin yarattigi dizine kabuktan ls -d dizin_adi,

ya da ftp den bir ust dizinde ls yaparak

hem yetkilerine hem de grubuna bakin

> Proftp.conf dosyasındaki umask değerini 002 yaptım

burasi tamam gorunuyor, siz gene de garanti olsun diye 0002 yapin (iki

kismi da).

ve dedigim gibi ls ile kontrol edin gercekten olmusmu yoksa hala 022 ile

mi yaratiliyor yeni dizinler (0022 ile yaratilirsa rwxr-xr-x gorunur,

0002 ile ise rwxrwxr-x)

> Linux ile tanışalı kısa bir zaman oldu umarım çok saçma sorularla sizi meşkul etmiyorumdur

yok oyle bisi

kolay gelsin

--

-aab