From: Alper KANAT [mailto:tunix@raptiye.org] Sent: Monday, April 11, 2005 7:22 PM
To: Debian Listesi
Subject: RAM ve Swap Kullanımı

Merhaba,

Öylesine bellek kullanımına bir gözatayım dedim ve beklemediğim birşeyle
karşılaştım:

tunix@tunix:~$ free
total used free shared buffers cached Mem: 514408 501532 12876 0 9652 311280
-/+ buffers/cache:     180600     333808
Swap:            0          0          0

Buna göre 512 MB olan belleklerimin 500 MB'ı kullanılıyor gözüküyor. Oysaki şu anda çok fazla uygulama çalışmıyor bilgisayarda RAM kullanacak.. Normalde bu kullanımımla 100-300 MB arası olması lazımken nasıl olur da 500 MB kullanır ?? Fikir verebilecek olan var mı acaba ? Ben Linux'un kaynakları daha verimli kullanmasını istiyorum sistemimde..

Bir de /etc/fstab içerisinde swap alanı şu şekilde tanımlı:

/dev/hda7       none            swap    sw              0       0

Ama yine de SWAP sanırım aktif değil ve kullanılamıyor. Bu iki konuda beni biraz aydınlatırsanız çok sevinirim. Teşekkürler..

GIZLILIK NOTU
Bu e-posta mesaji gizli, hassas bilgi ve/ya da ekler icerebilir. Bu mesaj, mesajin alici kisminda belirtilen kullanici/kullanicilara gonderilmistir. Eger mesaji yanlislikla almissaniz lutfen gondereni acilen bilgilendiriniz, mesaji ve tum kopyalarini siliniz.
Bu mesaj bilinen tüm viruslere karsi Symantec Antivirus ile taranmistir. CONFIDENTIALITY NOTICE
This email may contain confidential information and/or attachments. This email is intended for the use of the addressee only. If you receive this email by mistake, please advise the sender immediately and delete the email and any copies of it.
This e-mail has been scanned by Symantec Antivirus for all known viruses.

begin:vcard
fn:Alper KANAT
n:KANAT;Alper
adr;quoted-printable:;;;Istanbul;;;T=C3=9CRK=C4=B0YE
email;internet:tunix@raptiye.org
url:http://raptiye.org
version:2.1
end:vcard