Re: GNOME'daki Türkçe Dosya Adları Problemi

Merhaba,

On Wed, 2005-03-30 at 00:44 +0300, Alper KANAT wrote:
> UTF-8 kullanımına karşı değilim, hatta kullanmayı da istiyorum. Ama
> kullandığım zaman da bu kez Windows tarafında sorun çıkabiliyor. Ya da
> yazdığım programla ilgili sorunlar ortaya çıkıyor.. C'de Türkçe
> karakterlerle program yazdığımda istediğim şeyleri elde
> edemeyebiliyorum.. :( Bunun daha güzel bir çözümü yok mu acaba ?

GNOME için, glib'in belgelerinden[1] de görülebileceği gibi,
G_FILENAME_ENCODING adlı ortam değişkeni tanımlanarak bu sorunun
üstesinden gelinebilir.

Yazdığınız programda Unicode kullandığınızda ne gibi sorunlar
yaşıyorsunuz bilemiyorum ama bu gibi sorunlara glib içerisinde çok
başarılı çözümler var.

İyi eğlenceler,

[1] http://developer.gnome.org/doc/API/2.0/glib/glib-running.html
--