RE: NTP ile Saat Senkronizasyonu

Title: RE: NTP ile Saat Senkronizasyonu

-----Original Message-----
From: Alper KANAT [mailto:tunix@raptiye.org]
Sent: Mon 3/28/2005 12:32 AM
To: Debian Listesi
Subject: NTP ile Saat Senkronizasyonu

>Merhaba,
>Malum saatler 1 saat ileri alindi. Sistemime ntpdate, ntp-server vb
>programlari kurdum. Ilk denememde basarili bir sekilde saati 1 saat
>ileri aldi. Ancak sistemi tekrar baslattigimda saat 1 saat geri
>alinmisti. Isin kötüsü simdi ntpdate dedigimde söyle bir hata veriyor:
>
>root@tunix:~# /etc/init.d/ntpdate start
>Running ntpdate to synchronize clockError : Name or service not known
>.
>
>root@tunix:~# cat /etc/ntp.conf
>server ntp0.ja.net
> [...]

Ben hala nuh-i nebiden kalma ntpdate programini kullaniyorum yani
ntp daemon calistirmiyorum ancak bu hali ile de isimi görüyor. Nasil derseniz
bir bash betik dosyam var (check-time.sh), icinde de

 #!/bin/bash
 #
 # A script that checks time using ntpdate
 # and sets the hardware clock

 /usr/sbin/ntpdate -u -s -t 5 tick.usno.navy.mil && /sbin/hwclock --systohc

yaziyor. Bu dosyayi da crontab icinde uygun bir sekilde yerlestirdim. Belli
periyotlarla ABD'deki bir zaman sunucuya baglanip, saati alip sonra da makinani
saatini güncelliyor gördügünüz gibi.

Misal, dün geceyarisindan birkac saat sonra (03:00 civari zannedersem) sistem
saatim güncellenmisti, her sey yolunda idi. Isterseniz siz de bu yöntemden
faydalanabilirsiniz.

Tabii ntp daemon seklinde calistirmaniz daha uygundur, o sekilde yapmamak benim
hatam, o bakimdan güncellemedim ntp mevzularini (mazi kalbimde bir yaradir! :)

Listede bu ntp konusunda cok daha detayli bilgi verebilecek GNU/Linux ve ntp
üstadlari var elbet (onlar kendilerini bilir! ;-)