etherconf ile ağ yapılandırması

selam,

bir kaç gündür ilk kurulum sırasında yaptığım ağ yapılandırmasına
nasıl tekrar ulaşabilirim diyordum. bugün de openoffice'in paket
ismine bakmak için debian-tr'deki debian kurulumunu anlatan dökümana
bakarken kurulum sırasında dikkatimi çekmeyen etherconf paketini
gördüm. bu paketi ileride ağ yapılandırması için ihtiyacım olur diye
kurdum. yapılandırmada ethernet kartımı dhcp ile yapılandırmayı
denedim. ilk önce yanlış hatırlamıyorsam şöyle bir hata aldım:
couldn't open file : /etc/network/interfaces

sonra sisteme bir giriş-çıkış yaptım. şu anda terminalimin başlığında
etherconf ile yapılandırmadan önce yazan 'root@debian' yerine
'root@home.debian.debian' yazıyor. halbuki sonraki konfigürasyonlarda
domain name ve host name'ini boş bıraktım. ama hala terminal
'root@home.debian.debian' olarak gözüküyor. bu acaba /etc/hosts
dosyasına,
10.0.0.5	home.debian.debian.	home.debian.debian
satırının eklenmesinden mi kaynaklanıyor?

nasıl tekrar eski sistemime dönüş yapabilirim? router'a ping
atamıyorum. 'network is unreachable' mesajı veriyor.
nerede bir hata var anlayamadım.

iyi çalışmalar.