Re: Gtk/Qt..?

Merhaba,

On Wed, 2005-03-16 at 13:03 +0200, Haldun Nalbantoglu wrote:
> 1-linux altında programlamada Gtk ve Qt arasındaki fark nedir acaba.

http://sss.linux.org.tr/?p=a&category=32&qid=32

basitçe Gtk+, GNOME projesi tarafından GNOME ile uyumlu uygulamalar
geliştirmek amacıyla kullanılıyor. Qt ise KDE tarafından kullanılıyor.

Gtk+ C ile yazılmış, Qt C++ ile.
Gtk+ C++ ile kullanılabiliyor[1], Qt de C ile kullanılabiliyor.

> 2-programlama yaparken kde veya gnome kullanmak bir fark yaratıyormu.

Farketmez. Yalnızca programı kuracağınız sistemde kullandığınız
kütüphanelerin kurulması gerekecek, sizin kullandığınız masaüstü çok
önemli değil.

Özetle, Qt ile yazılmış programlar GNOME altında çalışır, Gtk+ ile
yazılmış programlar da KDE altında çalışır. Tek dikkat edilecek husus
gerekli kütüphanelerin de kurulmuş olması.

> 3-yazdığımız bir programın windows altında çalışmaması gibi bir sorun
> varmıdır.

Hem Gtk+, hem de Qt'nin Win32 portu var, uygulamalarınızı Windows
altında C99/ANSI C uyumlu bir C/C++ derleyici ile (mingw, gcc-win32,
gcc-cygwin) derleyebilirsiniz. Gtk+, Microsoft C Compiler ve Borland C
compiler ile de derlenebiliyor bildiğim kadarıyla ancak Qt'den emin
değilim. Ayrıca Windows altında Qt kullanan programları çalıştırmak için
TrollTech[2]'den lisans alınması gerektiğini hatırlıyorum ama bir
süredir takip etmiyorum, bu durum değişmiş olabilir.

> 4-Linux altında programlama kursu varmı? Hangi kitapları önerirsiniz...

Kitap değil ama, LIDN[3]'i ve GNOME Developers' Site[4]'ı önerebilirim.
Açıkçası Linux altında programlama konusunda talep pek az olduğundan,
kapsamlı kurs bulabileceğinizi de düşünmüyorum.

İyi eğlenceler,

[1] http://gtkmm.sourceforge.net/
[2] http://www.trolltech.com/
[3] http://lidn.sourceforge.net/