From: debian-user-turkish-request@lists.debian.org
[mailto:debian-user-turkish-request@lists.debian.org] On Behalf Of Serdar
Aytekin
Sent: Tuesday, March 08, 2005 1:10 AM
To: debian-user-turkish@lists.debian.org
Subject: Re: qmailadmin

Merhaba,

On Mon, Mar 07, 2005 at 04:21:35PM +0200, ERSIN ARIKAN wrote:
> Serdar Hocam,
> Postmaster kullanicimle hem imap serverima telnet ile baglanabiliyorum hem
> de webmailden problemsiz baglanabiliyorum postmaster ile qmailadmine giris
> yaparken mail.log a hicbisey dusmuyor. Sanki qmailadminle mta konusmuyor
> gibi ha keza dikkat edilmesi gereken permissions larimda da problem
> goremedim

Uzun zamandir qmailadmin kullanmiyorum auth. islemini bu sekilde yapiyor
olsa
gerek diye dusunmustum ancak yanilmisim.

Authentication yaparken mysql'e direk erisiyor. Yani imap vs. uzerinden
Auth.
yapmiyor. Zaten boyle olmasi da cok normal aslinda :)

Az once sagolsun Baybars Bey test amacli kendi makinesine .tar.gz uzerinden
qmailadmin kurdu sorunsuz calisiyor. Qmailadmi'i Baybars beyin makinesinden
inceleme firastim oldu buna gore sizdeki sorunu yakalayabilmek icin soyle
bir
onerim olacak.

Ilk once mysql'in loglama yapmasina izin verelim. Bunun icin
/etc/mysql/my.cnf
icerisinden loglama yapilacak dosyayi belirtelim. Zaten my.conf icinde bu
satir
mevcut sadece yorum satiri olmaktan kurtarip mysql'i yeniden baslatmak
yeterli.

Daha sonra dilerseniz ~vpopmail/bin icerisine gecip yeni bir domain
olusturalim.

./vadddomain test.com test (sifresi test olsun)

Sonra qmailadmin ile tarayicidan login olmaya calisirken mysql.loglarini
takip edin.

DB'ye sorunsuz erisim yapabiliyormu ona bakin. Logda gelen queryi alip siz
mysql
icinden kendiniz de calistirip sonucu gorun.

Query'de domain ismi geliyormu o onemli.

Sizin sifreleriniz tablolarda clear (acik halde) mi tutuluyor? Sifrenin
tutulma
formatindan kaynakli sorunda olabilir belki (emin degilim)

Belki buradan hareketle birseyler yakalayip sonuca ulasma imkanimiz olur.

> [...]
login
> olamadıgım icin onun ici bos
>
> Bir forumda bir debian kullanicisi sormus ayni problemi 1.2.6 versiyonunu
> tar topundan derledim problem kalmadi gibi bisey demis onuda denedim
> /var/www nin altina cgi-bin ve data yi sembolik link yapmadan login
ekranini
> goremedim netice yine calismadi bunun uzerine kaldirip tekrar debian
> paketinden kurdum
>
> Fakat soylede ilginc bi durum var ipucu olmasi acisindan login ekraninda
> textboxlarin etrafindaki jpeglerde gorunmuyor sanki baska bir problemim

Bu durum apachenin conf dosyasinda "/images" dizini icin Alias bulunmasindan
kaynaklanabilir.

Apache icinde "Alias /images/ ..." seklinde /images ile ulasilmak istenilen
yer ile qmailadmin'in
bulundugu dizindeki /images dizinleri cakisiyordur.

Apache icinden bu Alias'i iptal edip yeniden deneyin.

--
Saygilarimla,
Serdar Aytekin