Re: usbflash i user ile mount

Merhaba arkadaslar.

Sudo ile kendi kullanicima mount umount iznini verdim.

mount için kullanıcılara sudo hakkı vermeniz gerekmiyor,
fstab içine ilgili aygıta bağlama seçeneklerinde "user" verirseniz kullanıcılar da mount,umount kullanabilir

USBflash bellegimi gayet guzel de mount ediyorum.
Ancak mount ettigim klasore girmeye calisinca hata
aliyorum.

komut olarak
sudo mount /dev/sda /mnt/usbflash/ -o users

bağlama seçeneklerine umask=000 gibi bir değer verin,
000 pek güvenli değildir (002 daha güzel olur)
onun için önce
man umask
klavuz sayfasına bir göz atın

usb diskin vfat olduğunu varsayarsak fstab içine aşağıdaki gibi bir girdi iş görecektir
/dev/sda       /mnt/usbflash     vfat    umask=002,users 0 0

seklinde -o ile parametre vermeyi falan da denedim
ancak basarili olamadim.

Sagolun.

Kolay Gelsin

--