Re: USB dongle wlan 11b aygıtımı nasıl çalıştırabilir im?

On Mon, 2005-01-10 at 01:50 +0200, Bulent Sener wrote:
> Merhaba,

Merhaba,

> Öncelikle nedendir bilmiyorum diğer tüm linux dağıtımlarında çalışan hatta içi böcek
> dolu denilen fedora da bile çalışan usb, debian ve ondan türeyen dağıtımlarda
> çalışmıyor. En azından sağlıklı çalışmıyor. Belki de ben beceremiyorum kullanmayı:) Ama
> inadım inat başaracağım.

Debian ile ilgili bir husus değil. Sisteminize hotplug paketini kurun ve
donanımınız için uygun USB Host modüllerinin yüklendiğinden emin olun.
Gerisi tamamıyla çekirdeğin işi, Debian'a özel bir durum bildiğim
kadarıyla yok (yanılıyorsam lütfen biri düzeltsin :)).

USB bellekler, usb-storage modülü sayesinde sistemde birer SCSI disk
gibi algılanırlar ve dolayısıyla sda,sdb,sdc gibi adlar alırlar. Her
ekleyeceğiniz USB bellek sisteme yeni bir isimle eklenir.

Bazı USB belleklerde dosya sistemi diskin tümü üzerine oluşturulur, yani
doğrudan /dev/sda'yi mount etmeniz gerekir. Bazılarının üzerinde ilginç
şekilde bölümleme tablosu (partition table) bulunur, yani:

        fdisk -l /dev/sda

komutu verdiğinizde USB belleğinizin bir veya birden fazla modüle
ayrılmış olabileceğini görürsünüz. Böyle durumlarda, örneğin /dev/sda1
aygıtı üzerindeki dosya sistemini mount etmeniz gerekecek büyük
olasılıkla.

Umarım durumu açıklayabilmişimdir.
--
Enver ALTIN                   |        http://skyblue.gen.tr/