Re: Fw: [Linux] OpenOffice.org Türkçe imla denetimi

On Mon, 2005-01-10 at 15:43 +0200, Zeki Çatav wrote:
> Bahsi geçen uygulamayı apt-get ile kurulmuş debian openoffice için
> nasıl
> ekler ve kullanabiliriz? İlgili linkteki zemberek'in önerdiği yöntem
> -belirtilen dizinler olmadığı için- uygulanamıyor.

debian oo.org java destegi olmadan geliyor (ozgur yazilim olayi),
sanirim yeni bir paket var kabul edilenler arasinda (contrib icin), o
zamana kadar (java kuruluysa) sunu kullanabilirsiniz
http://people.debian.org/~halls/openoffice/test/openoffice.org-java_1.1.2-2+java_i386.deb

ya da 1.1.3 icin
http://people.debian.org/~rene/openoffice.org/1.1.3/openoffice.org-java_1.1.3-1_i386.deb

paket kurulduktan sonra /usr/lib/openoffice/program/jvmsetup (ya da
jvmconfig) ile javanin yerini soylemeniz gerekiyor (kullanici olarak
calismasi lazim)

haliyle java kurulu degilse kurmaniz gerekiyor.

bunlar oo.org'un java kullanabilmesi icindi.

zemberek'in _kullanici_ seviyesinde kurulumu icin adi gecen zip
dosyasini

~/.openoffice/1.1.2/user/uno_packages

dizinine kopyaliyorsunuz (zip olarak, 1.1.2 icin)

sonra gene kullanici olarak
/usr/lib/openoffice/program/pkgchk i calistiriyorsunuz,

bir takim uyarilar verecek, eger bunlar java bulunamadi gibi seylerse
sorun var.

yok eger "Cannot determine registration class" gibi seylerse o zaman
kale almiyorsunuz.

sonra openoffice i acip soylenenleri yapiyorsunuz (tools/options da):
on tanimli dil turkce olacak,
write-aids de de sadece zemberek secili olacak

bu kadar.

Ben Turkce "locale" kullanmiyorum, ama bir yerlerde locale'in en_US ya
da bos olmasi gerektigi yaziyordu, oo.org da java calisabilmesi icin.

iyi gunler,

--
A. Alphan Bayazit
http://www.bayazit.net/alphan