Re: ipmasq ve dns sorunlari

On Mon, 2005-01-03 at 08:12 -0800, s c wrote:
> Merhabalar
> soyle bir sorunum var
> yardimci olabilicek varsa cok sevinirim
> simdiden tesekkurler ve herkese iyi calismalar
> bir de yeni yiliniz kutlu olsun (=
>
> seda
internete direkt bağlı olmayan makinada şu iki komutun çıktısı nedir?

route -n
host google.com 62.248.113.53

arkadaki makinada, ana makinayı default gateway olarak tanımlaman şart.

/etc/network/interfaces dosyasına şuna benzer ek yapman lazım. ana
makinanın ipsi a.b.c.d ise:
iface eth0 inet static
        address a.b.c.42
        netmask 255.255.255.0
        gateway a.b.c.d
        broadcast a.b.c.255
        network a.b.c.0

ipmasq paketini her kullandığımda bu kadarı yetmişti. resolv.conf
icinden searchli satırı silmenin de bir zararı olmaz.

knoppix'in üzerinde dhcpd çaloışıyor mu bilmiyorum tabi.