Re: postfix

Merhaba,

>Postfix'in tüm arabirimleri dinlemesini nasıl sağlayabilirim?
>Çok ufak bir detay kaçırdığım gibi bir hissim var.

Aslinda hersey normal gorunuyor, ilginc ve ender rastlanacak bir durum gibi.

[...]

>wlan0     Link encap:Ethernet  HWaddr 00:11:2F:26:E9:6C
>          inet addr:192.168.1.100  Bcast:192.168.1.255  Mask:255.255.255.0

>portable:~# /etc/init.d/postfix restart
>Stopping mail transport agent: Postfix.
>Starting mail transport agent: Postfix.
>portable:~# postconf inet_interfaces
>inet_interfaces = all

Ilginclik burada iste,  sizinde yukaridaki komut ile ifade etmeye calistiginiz sey postfix bana tum
interfaceler dinleniyor (yada dinlenecek) diyorken neden dinlemiyor ?  sorusu.

Birinci olarak /etc/hosts dosyasina 192.168.1.100' lu ip yi ekleyerek sorunu muhtemelen cozersiniz
ancak bunu eklemeye gerek kalmadanda sorunun cozulmesi gerekiyordu. Bu baglamda sunlar hatirima
geliyor.

- wlan0 arabirimine ip adresini dhcp uzerindenmi aldirdiniz? /etc/hosts/interfaces dosyasinda bunun
icin bir kayit varmi ? Yoksa makine acilinca siz elle bu ipyi almasinimi sagladiniz ? Sayet
/etc/network/interfaces icerisinde bu arabirim tanimli ise is cok daha ilginc :)

- Sayet yukarida belirttigim gibi arabirim /etc/network/interfaces icerisinde kayitli ve halen o
arabirim postifx tarafindan (inet_interfaces = all olmasina ragmen) dinlenmiyorsa, durumun
/etc/nsswitch.conf ve /etc/host.conf dosyalari ile iliskisi olabilir. Ozeliklede /etc/nsswitch.conf
dosyasi ile.

Postfix'in arabirimleri dinlerken nasil bir yontem ile var olan arabirimlere ulasmaya calistigini
incelemek lazim.

[...]

Saygilarimla,
Serdar Aytekin