Re: alias problemi bir ilerleme daha

On Fri, 2004-12-31 at 05:38 -0800, Mehmet Seckiner wrote:
> Eger KDE konsole unda Yeni Kabuk' u secersem hicbir
> gelisme olmuyor; Menuden Python dan sonra gelen Yeni
> Linux Konsolunu secersem hem /etc/bash.bashrc hem de
> .bashrc dosyalari icerisindei echo satirlarini ekrana
> yazdi.
>
> Yani bu da su mu demek benim .bashrc ile bir problemim
> yok. .bash_profile ile bir problemim var.???

.bash_profile ile alakali bir deney yapmamissiniz, gorebildigim
kadariyla (dememek icin en kolayi herhangi bir komut satirinda
bash --login demek)

gorunen sorun sizde acik olan konsole un yeni kabuk dendiginde bir
sebepten .bashrc siz calistirmasi

yeni linux konsole dediginizde alias lariniz calisiyor mu?

yeni kabuk sorunu icin ise

tab acildiktan sonra (yeni kabuk tabi)
ps a
ciktisini inceleyerek baslamanizi oneririm (buraya gonderebilirsiniz)

ayrica varsa xterm ve gnome-terminal ucbirim uygulamalarina da baksaniz
iyi olur

tabiki konsole ayarlarinda Turkcesinin "oturum" oldugunu tahmin ettigim
tab icinde, kabuk ve linux konsole icin calistirilacak komutlari
inceleyebilirsiniz.

kolay gelsin
-aab
ek not:
su dediginizde root olarak giris olmayan kabuk calisir,
bu durumda once /etc/bash.bashrc calistirildigindan o mesaji
aliyorsunuz, yani olmasi gereken durum o

--
A. Alphan Bayazit
http://www.bayazit.net/alphan