Ubuntu hoary ve Ekran

herkeze merhaba...
Bu soruyu linux listesin de de sormuştum ama birde bu listeye sorayım
dedim. ubuntu'da ne de olsa  debian sayılır..

Sabit diskimin bir bölümüne ubuntu hoary yükledim. test sürümü
olmasına rağmen herşey gayet güzel çalıştı. hiç hata olmadım.
Ancak ekran cözünürlüğünü ayarlayamadım düşük çözünürlükte 256 ren
derinliğinde acılıyor. dpkg-reconfigure ile ayarlamayı denedim ama
olmadı. xorgcfg'yide denedim.
xorg'yi kaldırıp xfree86'yı yükledim ama bir türlü çözünürlüğü ayarlayamadım.

Ekran kartım s3 savage4. Sürücüler listesinde vardı. Acaba ne yapmam
gerekiyor? x11 conf dosyasından mı ayarlamam gerekiyor? ve nasıl?
yoksa cekirdek ile alamalı mı?

şimdiden teşekkürler..
iyi yıllar.