Debianda çeşitli sorunlar

Merhaba

bir süredir debianda yaşadığım sorunlar hakkında size danışmak istiyorum.

var olan kurulum debian unstable paketlerinden oluşuyor. kde ve gnome
masaüstleri kurulu Genelde KDE yi kullanıyorum

1 - vmware menusundeki ve programdaki yazılar okunamayacak kadar kucuk
ve sanal bir sistem çalıştırmak isteyince vmmon çalşmıyor hatası
veriyor. bir arkadaşımız gtk dan olabilir demiş ama gtk konusunda hic
bilgim yok eger gtk dan olkdugunu düşünen varsa konuyu biraz acarsanız
çok iyi olur

2 - windows 2000 yuklu diger bilgisayarıma bağlantı kurabilmek için
samba kurdum fakat sadece IP adresine ping atabiliyor bilgisayar
ismiyle ping atamıyorum linux un diğer bilgisayarlarla ismiyle
bağlantı kurabilmesi için n yapmak gerekiyor.

3 - apt-get yardımıyla openoffice kurdum kde menusundeki kısayollarla
acmaya calıstıgımda taskbar da kum saati ile bir pencere acılıyor
fakat ekrana hicbirsey gelmeden kapanıyor herhangi bir hata vermiyor

4 - uzak masaustu bağlantısı ile windows2000 olan bilgisayara
bağlanıyorum fakat sift tusu yardımıyla basılan tusları (örnegin : ? =
gibi karakterler) 2000 e gondermiyor.

5 - konsoldan herhangi bir program çalıştırmak istediğimde
örneğin:

# opera:
opera: cannot connect to X server

# firefox

(firefox-bin:5969): Gtk-WARNING **: cannot open display:

# xmms

** CRITICAL **: Unable to open display

Şeklinde hatalar veriyor ve program çalışmıyor. bu sorunu nasıl aşabilirim.

6 - A4tech 26B5 klavye mouse seti var ek fonksiyon tuslarını nasıl
kullanabilirim özellikle mouse 8 tuşlu bu tuşların kullanılabilmesi
önemli

Bu konularda bilgisi olan arkadaşların yardımlarını bekliyorum.
yardımı olan olmayan tum debian dostlarına teşekkürler...

Koray