Fat32 CD-ROM ve Debian

tekrardan selam. debianda yeniyim ama kýsa zamanda çok yol aldým yeni þeyler öðrendim ama bir sürüde hata buldum. daha önce sorduðum sorulara cevap vermiþiniz çok teþekkür ederim.

1. sorun -> FAT32 li alaný mount etmekti
/dev/hda1 /mnt/win_c vfat users,owner,ro,unmask=000 0 0
þeklinde yazmýþtým ilk fakat sonradan aþaðýdaki gibi yazdým

/dev/hda1 /mnt/win_c vfat users,owner,rw,unmask=022 0 0
ama yine normal kullanýcý olarak FAT32ye ulaþýyordum ama yazamýyordum dosya silemiyordum.

cevap veren arkadaþ konsoldan
chmod 777 /mnt/win_c
yaz demiþ onu da denedim ilk ama hiç birþey deðiþmedi hatta root olarak oturum açtým orada yetkiyi deðiþtirmek istedim yetkiyi deðiþtirecek yetkiniz yok dedi bana debian hahahaha :)

neyse hatayý fark ettim meðersem ro -> rw yazdýktan sonra unmask=000 -> unmask=022 olarak deðiþtirmiþtim. unmask=022 demek sadece root okuyup yazabilir diðerleri sadece okuyabilir. fstab içinde özellikle unmask parametresiyle izini belirttiðim için "chmod" hiçbir iþe yaramadý. bende sadece ro -> rw yazdým unmask=000 olarak býraktým ve bingo root dýþýndaki kullanýcýlarda FAT32 ye ulaþabiliyor orada okuyup yazabiliyorlardý.

ha birde burada türkçe karakterlerin tam olarak doðru çýkmasýný saðlamak için ne yazmam lazým ?

2- CD-ROM'un otomatik olarak mount ve unmount yapmasýný saðlamak istiyordum. bu yüzden
/dev/hdc  /media/cdrom iso9660 ro,user,noauto 0 0

satýrýnda "noauto" kýsmýný "auto" yaptým ama iþe yaramadý. Mesela mp3lerin olduðu bir CD'yi taktýðýmda önce "cdrom" olan yere bir týklýyorum debian mount ediyor cdyi okuyor sonra cdyi çýkarmak istersem CD-ROM'un eject düðmesine basýnca iþe yaramýyor. Ýlla cdrom ->sað týkla -> ayýr demem gerekiyor. ondan sonra ancak ejecte basarak cdyi alýyorum.

Do you Yahoo!?
The all-new My Yahoo! ? What will yours do?