RE: tekrar selam

Title: RE: tekrar selam

/mnt/win_c icin gerekli mount ayarlarini
yaptigini söylüyorsun ama bu dizine gerekli yazma
izinlerini verdin mi? Yani

  ls -ld /mnt/win_c

dediginde rwxr_xr_x mi görüyorsun yoksa rwxrwxrwx gibi
bir izin kümesi mi görüyorsun? Bu dizine "tamam buraya
tüm dünya yazsin" izni vermek icin root kullanicisi
iken

  chmod 777 /mnt/win_c

komutunu vermeyi dene. Sonra tekrar normal kullanici
ol ve bir kontrol et.

>satirinda "noauto" kismini "auto" yapmam yeterli
>olurmu?

Bir dene bakalim oluyor mu, eger olmuyorsa bunu
belirt.

Debian'da bildigim kadari ile GNOME ve KDE'nin kendi
merkezi kontrol arayüzleri var, buradan pek cok
sey ayarlanabiliyor ama Debian'in kendisi icin öyle
bir ayar merkezi oldugunu düsünmüyorum, zaten gerek
de yok cünkü temel birkac komut ile pek cok sey
yapabiliyorsun.

Paket yükleme, kaldirma, vs. icin "synaptic" isimli
grafik arayüzlü paket yöneticisini kullanirsan zaten
isin cok kolaylasir.

Eger Masaüstü'nü secip kurduktan sonra, baska seyler kurmak
istersen ve ayni arayüzü kullanmak istersen o zaman root
haklarina sahipken

   tasksel

yazman yeterli olur. Ancak bunu tavsiye etmiyorlar pek.
Her ne kurmak istiyorsan bunu belirle, yani iste Apache ve Perl
ve PostgreSQL kurmak istiyorum dersen ya da dogru dürüst
bir FTP sunucu kurmak istiyorum dersen bunu apt-get ya da
yukarida bahsettigim Synaptic ile yapman gayet kolay ama
önce tam olarak hangi islevleri istedigine karar vermen
lazim ve tabii bunlara dair bilgi edinmelisin. Burada sorarsan
insanlar yardimci olur ama sormadan önce arsivleri bir
karistir mesela daha önce bir arkadas hangi FTP sunucuyu
nasil kurmasi gerektigine dair soru sormus gayet güzel
ve detayli cevaplar almisti. Seninkine benzer isler yapan
insanlarin sorularini ve cevaplarini takip edersen
vakit kaybindan kurtulursun.

Debian ile ilgili daha detayli bilgi istersen tavsiyem
su adresleri takip etmen:

    http://debian-tr.org/
    http://fazlamesai.net

Not: E-posta yazarken Konu (Subject:) satirina aciklayici
bir sey yaz, bu "tekrar selam" yazmaktan cok daha etkili
ve digerlerinin de isini kolaylastirici bir yöntemdir.