Re: Sarge netinstall ile istedigim kernel

On Wed, 15 Dec 2004, Mehmet Seckiner wrote:

> Elimde Sarge netinstall Cd si var. Bir bilgisayara
> yeni debian kuracagim. Acaba kurulum esnasinda
> istedigim kernel versiyonunun kurulmasini saglayabilir
> miyim? Yoksa kurulumu yaptiktan sonra mi upgrade
> etmliyim.

   Ben de dün akşam kurdum.  CD'yi takılı olarak ilgisayarı açınca
gelen ilk sayfada kurulum için kullanabilecek değişik seçeneklere ve
benzeri açıklamalara yönlendiriyor zaten.  (F1 .. F10) tuşları ile bunlar
görülebilir.
   Hatırladığım kadarıyla 2.4 ya da 2.6 dizilerinden bir çekirdek
seçilebiliyor.  Sırf enter'a basıp devam halinde 2.4, eğer "linux26"
(tırnaksız) yazıp enter'a basarsanız 2.6 kurar.
   Bu arada eğer disk bölümlemek isterseniz aklınızda bulunsun.  Bölüm
boyutu değiştirmek ile ilgili Türkçe açıklamalarda örneğin "%20 yazın"
deniyor ama onun yerine "20%" yazmak gerekiyor.  Henüz hata bildirimi
yapmadığım için belirteyim dedim.

      Selim T. Erdoğan