Re: debian securitry devam

* Ali Alphan Bayazit [2004-11-29 15:24:09-0500]
> sanirim security.debian.org'u sarge icin acmaya calisiyorlar.
>
> gene de, Bahadir Bey icin en iyi cozum kararli surum kullanmak ya da
> sarge nin cikmasini beklemek.

Burada ustu ortuk olarak soyle bir ilke var esasinda.  Apt kaynaklarina
security.debian.org'i ekliyorsaniz diger arsivlere bulasmamaniz gerekir.
"stable + security": son kullanici bu ikiliden sasmamalidir.  Debian'in
bir "release" sorunu oldugu dogrudur, fakat bu sorun normal olani
gormemize engel degil.  Ben ciddi gorevi olan makinelerde hala Woody
kullanmaya devam ediyorum (belki backports'dan birkac guncelleme ile
birlikte).  Diger arsivler (unstable + testing) son kullanici icin
tavsiye edecegim seyler degil.  Guvenlik yamalari cogunlukla ayni anda
unstable'a girse bile bu yargim degismez :-)  Gecenlerde "Gnome 2.8"
surum yukseltmesiyle ilgili birseyler soruldu galiba.  Vaktim yoktu
yazamadim.  Surum yoneticilerinin izniyle Gnome 2.8'e yol verildi,
Sarge'a girmesi icin.  Tam o esnada yukseltme yapan arkadaslar yandi
dogal olarak :-)  Bu tip paket hareketleri unstable'da cok yasaniyor.
Testing'den gitmek de pek cozum degil.  Paket sayisinin devasa rakamlara
ulastigi su devirde "testing" fazlasiyla tampon bir alan olusturuyor ve
ayrica guvenlik guncellemelerini unstable'a gore gec aliyor.  Ozetle
"stable + security"yi sevelim koruyalim :-)