Re: Intel SRCZCR RAID karti

begin  Faruk Celik <farcelsubs@HotPOP.com> dedi ki:

> Selamlar,
>
> Bir server+RAID karti satin almaya calisiyorum. Asil derdim  "Intel
> SRCZCR RAID karti"
> (http://www.intel.com/design/servers/buildingblocks/srczcr/) ile.
> Server'da olmayan RAID-5 destegini saglamak icin bu Zero Channel karta
> ihtiyacim var.
>
> Kartla ilgili olarak yukaridaki URL'deki sayfada "Operating-System
> Support" kisminda "Supported with Limited Compatibility & Validation"
> bolumunda "Debian* Linux 2.2r6" yaziyor.
>
> Benim de planim Woody 3.0r2 kurmak. Bu surumde malumunuz kernel 2.4.18
> [...]

Kurmak istediğiniz sistem detaylarını vermemişsiniz, ve spesifik bir
noktaya sorunuzu yoğunlaştırmışsınız. Dolayısıyla sorunuza
verebileceğim cevap "bilmiyorum" oluyor. Ama başka sorular açıkta
kalıyor:

0. Neden Intel kart? Fayda/maliyet açısından en kötü markalardan biri.
1. Neden hardware RAID? Hw. RAID'in sınırlı sayıda avantajları (CPU
offload, NVM gibi) yanında bir çok dezavantajı var:

- Performans: Hw. RAID kartlarındaki prosesör gücü ana CPU'ya göre
çok düşük. Bu da RAID performansını düşürüyor. Oysa software
RAID ile ana CPU bu işi çok daha ucuza çok daha hızlı yapıyor.
Ve software RAID'in CPU üzerindeki yükü genellikle %5'i geçmiyor.

- Ölçeklenebilirlik: Birden fazla RAID kartı ile tek raid array
yapılamaz. Eğer array genişletilmek istenirse ya tüm yükü tek kart
üzerine bindirmek gerekecek (kart CPU iyice yetersiz kalacak, ve SCSI bus
darboğaz oluşturmaya başlayacak), veya iki ayrı karta iki ayrı raid
array kurmanız gerekecek. Oysa software raid ile her türlü kart / disk
karışımını array içine dahil edebilirsiniz.

- Stok maliyeti: XYZ marka raid kartı ile oluşturduğunuz hw. RAID
sadece o kart için tanınır durumdadır. Başka hiç bir kart ile o
array çalışmaz. RAID kartınız yandı. Ne yapabilirsiniz? Ya yedekte
tuttuğunuz (öyle yapmalısınız) ikinci kartı takacaksınız, veya
verdiğiniz siparişin yurt dışından gelmesini bekleyeceksiniz, bu
esnada sistem kullanılmaz vaziyette yatacak, ve ne fiyat istenirse
ödemeye mecbur olacaksınız. Oysa software raid ile "herhangi bir kart"
yeterlidir.

- Maliyet: Hardware raid için aşırı pahalı komponentler kullanmak
zorundasınız. Oysa software raid ile en basit SCSI kartları bile
yeterlidir, çünki tüm I/O tek karta yoğunlaşmak zorunda değildir.
Ayrıca software raid sayesinde IDE disklerle raid yapmanız da mümkün.
Çok hesaplı, ve performansı scsi raid'e yaklaşıyor. Ayrıca RAM çok
ucuz. 2-3 GB RAM kullanarak I/O miktarını o derece düşürebilirsiniz
ki, disklerin fiziksel performanslarının genel raid performansına olan
etkisi iyice azalır. Bunu (çok RAM kullanmayı) harware raid ile o kadar
kolay yapamazsınız. Buna ilave olarak, özellikle 5-6 diskten sonra,
paralel erişim sayesinde performans o derece yükseliyor ki, ana
darboğazı LAN oluşturmaya başlıyor, ve dolayısıyla SCSI ve IDE arasında
pratik olarak hiç performans farkı kalmıyor.

Ben 10x120G IDE diskten oluşan 1TB RAID-5 array kullanıyorum. Ne
peformans ne reliability açısından hiç problemim yok (disklerden biri
hot-spare olarak boşta bekliyor). %10 CPU kullanımıyla 100 Mb/s
etherneti %100 doyurabiliyor. Yaptığım benchmarklara göre 50MB/s
(~500Mb/s) trafik sağlayabiliyor. Ve bu konfigürasyon(*), tüm server
dahil 2000$ dan daha düşük maliyete sahip.

(*) Athlon 2400+, 1.5G RAM, 9x120G + 1x160G IDE disk.

Neden hardware raid? Ve neden SCSI?
--
Abdullah        | aramazan@ |
Ramazanoglu     | myrealbox |