Re: alias problemi bir ilerleme daha

E ben bunu srge netinstall cd sinden kurmustum. Sonradan da herhangi bir konfigurasyon yapmamistim. Debian da standart shell sh mi ki? Neyse eve gidince hemen kullanicilarimi bash a transfer edeyim o zaman suphelendiginiz konu dogruysa.

Sagolun abiler her sey icin..

Nice debianli yillara.

Ali Alphan Bayazit <listeci@bayazit.net> wrote:
On Fri, 2004-12-31 at 06:41 -0800, Mehmet Seckiner wrote:
> 4968 pts/0 Ss 0:00 /bin/sh
> 4969 pts/0 R+ 0:00 ps a
> sh-2.05b$

bakiniz ordaki /bin/sh kabuk olarak sh calistigini gosteriyor,
bunun konsole ayarlarindan degistirebilirsiniz, ama
xterm de ayni seyi calistirdigina gore, sanki kullanicinin
ontamimli shellinin /bin/bash degil de /bin/sh
oldugundan suphelenmeye basladim,

/bin/sh .bashrc filan calistirmaz, bazen ~/.profile calistirir

ontanimli kabugu gormek icin:

cat /etc/passwd | grep `whoami`

yazip bakabilirsiniz

eger /bin/sh ise, /bin/bash yapin