wireless us robotics

Merhaba

Kusura bakma evden uzaktim.Ondan yazini gormemisim.Aslinda bende cok yeniyim.Simdi benim kullandigim program kde altinda KWiFiManager programi ordan config altinda configuration gibi bir seyden (root olarak) ayarlari cok kolay bir sekilde yapmistim.Simdi aslinda iwconfig ilede elle yapilabiliyormus ama bana biraz karisik geldi.Ama istersen "man iwconfig" ile bakabilirsin.Benim yaptigim (debian sid kullaniyorum)oncelikle "apt-cache search wireless" ve "apt-cache search wlan" sonuclarinda cikan paketleri kurmak oldu.Bunu synaptic altindada kolaylikla yaptim.Yanliz dikkatli ol kernele ait farkli paketler yukleme.Birde "lsmod" komutuyla pcmcia modulu yuklumu diye bir bak yuklu deyilse yuklemeye calis.
wireless-tools
pcmcia-cs
aklimda kalan bazi paketler.Ama ben genede bir cok paket yuklemistim ;)

"/etc/network/interfaces" burdaki wlan ayarlarini degistirebilirsin.

Ogrendigim bazi tipler belki sanada yardimci olur.
"/sbin/cardctl ident"bu komutla pcmicia takili ne oldugunu gorebilirsin.
"/etc/init.d/networking restart" bu komutla agi  resetleyebilirsin.
"/etc/init.d/pcmcia restart" buda pcmcia icin.
"route -n" router yolu
"route add default gw xxx.xxx.xxx.xxx" bununla getawayi ayarlayabilirsin.
"tail -f /var/log/messages" burdan kernel ciktilarini gormek icin ve "alt+c" ile cikabilirsin.

ESSID:bu kablosuz ag vericisinin ismi
key:vericide ayarladigim sistemin guvenligi icin verdigim sifre
channel: vericinin verdigi signal kanali.11 kadar var.
rate: vericinin hizi

Sistemim:
acer wlan 11b router

wlan kartim:
Acer Realtek (RLT8180L Prism2/2.5/3 Chipset ) wlan 11b pcmcia
wlan ag ayarlarim :
DHCP
Default Gateway:192.168.1.254
ESSID: Acer
channel: 11
rate: 11M
key: s:xxxxx [1] (64bit 5 karekter)

burda bazi linkler

http://www.linux-wlan.org/docs/wlan_adapters.html.gz (burdan kartinin icerdigi cip setini ogrenebilirsin)
http://www.linux-wlan.org/
ftp://ftp.linux-wlan.org/pub/linux-wlan-ng/README
http://ndiswrapper.sourceforge.net/
http://hpl.hp.com/personal/Jean_Tourrilhes/Linux/Wireless.html
http://www.tldp.org/HOWTO/Wireless-Link-sys-WPC11/ (redhat icin ama ise yarayabilir)
http://wiki.linuxquestions.org/wiki/Wireless_networking