Re: cift monitor

Merhaba,

Bu konuda denenmis tecrubem olmamakla birlikte, yardimci olabilecegini
dusundugum bir kac seyi ifade etmeye calisayim.

Oncelikle her iki ekran kartinida sisteminize tanitmaniz gerekli, ki
saniyorum siz bu islemi es gectimisiniz. Her iki ekran kartinida sisteminize
tanitabilmek icin sistemi text modda acip ( X-Window calismamali ) daha
sonra "XFree86 -scanpci" ile sisteminizdeki ekran kartlarinin bilgilerini
alip uygun sekilde XF86Config dosyasina yazmaniz gerekir.

Bu islemlerden sonra startx'i baslatirken de "startx -- +xinerama" ile
baslatmaniz gerekir.

Ayrica, denemenizi, Knoppix Live CD 'ile yapiyorsaniz, biraz daha farkli bir
yontem izlemeniz gerekir. Oncelikle sisteminizi "knoppix 2" paramteresi ile
text modda acip daha sonra ustdeki islemleri uygun sekilde yapacaksiniz.
XF86Config dosyasini da kaydederken Diskete kaydedip, daha sonra knoppix'in
disketden konfigurasyon dosyasini okuyarak acilabilecegi parametreyi (
knoppix floppyconfig ) verip, sisteminizi bu sekilde actiktan sonra
x-window'u yine ustdeki sekilde baslatacaksiniz.

Detayli bilgi icin : http://www.tldp.org/HOWTO/Xinerama-HOWTO/

Saygilarimla,
Serdar Aytekin

>arkadaslar knoppix 3.6 ile 1 deneme yaptim da ama 2. monitoru de acmak
>istedim KDE kontrol merkezinde soyle 1 cevap var,

>"bu modul sadece birden fazla monitoru olan sistemler icin kullanilabilir.
>kullandiginiz sistemde en az iki monitor bulunamadigi icin bu modul
>kullanilamaz"

>fakat 2 monitor de bagli...

[..]