Re: Kernele symlink nasil yapilir?

Sal, 2004-10-26 tarihinde 09:42 +0000 saatinde, why not yazdı:
        1-) mount /dev/sdb /media/usb0
             mount: you must specify the filesystem type
             (ne tur dosya sistemi vermem gerekiyor.)

eğer tekrar tak-çıkar yaptıysan "sdb" kısmı değişmiş olabilir, bu aygıt
takıldığında otomatik olarak oluşturuluyor. eğer gnome kullanıyorsan
gnome-volume-manager paketini kurarsan butür aygıtları otomatik olarak
sisteme bağlıyor, bunu kullanabilirsin. Bunun dışında dmesg'dan hangi
aygıtı kullanmanız gerektiğini takip edebilirsiniz;

burada sdb, bu değişebilir (sda,sdc...)

        2-)Ayrica her acilista hda1=>c hda5=>d fat32 diskleri nasil otomatik olarak
        /windows/c
             /windows/d altina mount edebilirim?

        3-)Son olarakda tek sorunum olan kablosuz ag karti  kaldi.Onuda halledersem
        Debiani rahatlikla kullanabilirim. :)

        linux-wlan-ng programini apt ile kurdum.Ancak sadece kernel 2.4e ait kernel
        moduller var.Kernel 2.6ye ait  apt depolarinda modul yok.
        linux-wlan programini kernel 2.6 altinda nasil calistirabilirim?Daha once
        ndiswrapper programini denedim.Hatta wlan pcmcia kartini kernele modul
        olarak ndiswrapper vasitasiyla yukledim.
        #ndiswrapper -l
        Installed ndis drivers:
        net8180
        Yinede kartta herhangi bir hayat belirtisi olmadi.(isik yok) :(

        wlan pcmcia kartin taktigimda dmesg ciktisi olarak sadece asagidaki
        degerleri aliyorum.
        #dmesg
        cs: pcmcia_socket0: unable to apply power.

        #iwconfig ve ifconfig ciktilarinda kartla alakali gorunurde birsey yok.

        wlan kartim:
        Acer Realtek (RLT8180L Prism2/2.5/3 Chipset ) wlan 11b pcmcia

        wlan ag ayarlarim :
        DHCP
        Default Gateway:192.168.1.254
        ESSID: Acer
        channel: 11
        rate: 11M
        key: s:xxxxx [1] (64bit 5 karekter)

prism modülünü yüklemeyi deneyin, Debian çekirdeğinde hazır geliyor;

/lib/modules/2.6.7-1-686/kernel/drivers/net/wireless/prism54/prism54.ko

daha yarıntılı yardım edemeyeceğim.

        yardimlarinizdan dolayi tesekkurler.

        Saygilar.

İyi akşamlar.

Erçin EKER
UIN: 82166138
Jabber: ercineker@jabber.org

And 1.1.81 is officially BugFree(tm), so if you receive any bug-reports
on it, you know they are just evil lies.

                                                    -- Linus Torvalds