Re: pop3ad--Serdar AYTEKİN'e

Merhaba,

>Serdar Bey, mail gönderememin nedenini firewall olduğunu farkettim ve
düzelttim.  Postfix
>normal çalışıyor ve rahatlıkla mail gönderebiliyorum. Sizin tavsiyeniz
üzerine popa3d'yi kurdum.
>user ve pw doğruluyor. Ancak gönderdiğim mailleri hala pop3 sunucusundan
alamıyorum.

>/etc/inetd.conf'a

>pop3           stream  tcp     nowait  root /usr/sbin/tcpd /usr/sbin/popa3d

Popa3d'yi standalone veya inetd uzerinden calisabilecek sekilde kurulabilir.
Standalone olarak kurmussaniz yukaridaki satira gerek yok, inetd uzerinden
calismasi seklinde kurmussaniz bu satir gerekli olacak.

> popa3d mailleri nerede tutuyor?

Mailleri tutma isini popa3d yapmiyor. Mailleriniz (sizin kurulum seklinizde)
/var/mail/ altinda kullanici ismi tutulur.

> popa3d nin conf dosyaları var mı?

Conf dosyasi yok,  apt-get install popa3d ile standalone olarak kurup
"/etc/init.d/popa3d restart" ile calistirmaniz yeterli. Inetd icin kurulum
yapmissaniz "/etc/init.d/inetd restart" ile servisin baslamasini saglamaniz
yeterli.

> popa3d mail şifreleri şifreli değil nasıl sağlarım?

Amaciniz pop3 ile maillerinizi cekerken, aradaki trafigin sifreli olmasi
ise, pop3s portunu (995) kullanmaniz gerekir. Bir yontem olarak, pop3
portunuzu "sslwrap" programi ile secure hale getirebilirsiniz. sslwrap ile
pop3 portunuza SSL 'i bindirip pop3s portunuzu aktif edebilirsiniz. Client
tarafinda da gerekli port ayarini yaptikdan sonra secure iletisim
kurabilirsiniz.

> popa3d'de pop kullanıcılarını nasıl tanımlarım?

Saniyorum amaciniz sanal e-mail kullanicilari olusturmak. Bu durumda, su
anki yapinizi bir miktar degistirmeniz gerekecek. Yaptiginiz kurulum sanal
email kullanicilari olusturmak icin uygun degil. Su an kullanicilar sistem
kullanicisi olarak acilir ve mailleri /var/mail/ icerisinde kullanici adi
ile tutulur. Sizin dediginiz tarz daki yapilar farkli sekillerde
kurulabilir. Postfix ile birlikte Mysql kullanarak, mail kullanicilarini,
domainlerini mysqlde tutabilirsiniz. Ama bu yapi biraz daha farkli ve biraz
daha karisik. Bu konularda bir cok, farkli dokuman bulabilirsiniz, benimde
sarge uzerinde qmail + vpopmail ve postfix + mysql yapilari ile ilgili
dokuman calismalarim var. Sarge uzerinde Qmail + Vpopmail + Squirrelmail
yapisinin olusturulmasi ile ilgili dokumani yakinda yayinlayabilecegimi umit
ediyorum fakat Postfix ile ilgili olani ne zamana sonuclanir bilemiyorum.

> postfix maili teslim edildi olarak işaretliyor. Mail pop servere neden
ulaşmıyor?

Evet loglarda mailiniz ulasti olarak gorunuyor, mailin gonderildigi makiyeye
login olup, /var/mail/ icinde kullanici adiniz ile olusturulmus bir dosya
varmi diye kontrol edin. Pop3 baglantinizda da sorun yok cunki, ama pop3
sonucunda da sistemde kullanici ya ait mailin bulunamadigini belirtiyor.
Maili gonderdiginiz server (erzin.no-ip.info- 212.175.104.254) ile pop3
baglantisi yaptiginiz server ayni degilmi? Pop3 baglantisi yaparken
212.175.104.254 ipsini kullanarak baglanti yapmayi deneyin birde.

Saygilarimla,
Serdar Aytekin