Re: Sid Kurulum

Merhaba,

> Debian Sid (sanırım en son sürümleri o içeriyor) kurmak istedim ama
> net-install disk çekmeye çalıştığım heryerde sarge iso'ları bulunuyor.
> Sid kurulumunu nereden ne şekilde yapabilirim?

Net-install cd'leri olarak sid_d-i ve sarge_d-i olarak bilinen iki farkli
image vardir.

sarge_d-i, testing surumdeki debian-installer ile gelir. Bugun itibariyle
anons edilen pre-rc2 debian-installer 'i ihtiva eden net-install cdlerini
tercih etmenizi oneririm. Debian-installer 'in en olgun halini icerir. Buna
ait isoyu,

http://cdimage.debian.org/pub/cdimage-testing/sid_d-i/i386/20040930/sarge-i386-netinst.iso

adresinden indirebilirsiniz. En saglikli kurulumu yukaridaki iso ile
yapabilirsiniz.

sid_d-i, unstable surume ait debian-installer programini icerir fakat ihtiva
ettigi diger paketler testing surumune aitdir ve testing surumu sisteminize
yukler.

saglamlik ve paket kararliligi acisindan, testing surumu (sarge)
kullanmanizi oneririm. Yinede Sid kullanmak isterseniz, yukaridaki image
dosyalarindan hangisi ile kurulum yapmis olursaniz olun
/etc/apt/sources.list dosyanizda unstable depo kaynaklarini belirterek
unstable'a (sid) gecis yapabilirsiniz.

> Sid için de update desteği bulunmakta mı?

Guvenlik acisindan paketlerin guncellenme destegini soruyorsaniz, bu anlamda
guvenlik guncellemeleri ile ilgili bir destek bu depo icin soz konusu degil.
Zaten deponun yapisida buna cok uygun olmasa gerek. Bu depo, paketlerin
testing deposuna alinmadan once teste tabi tutuldugu bir alan. Bu depoya
giren paketler cok siklikla guncellenir, bugun depodan ulasabildiginiz bir
programa ertesi gun ulasamayabilirsiniz veya daha ust surumu depoya dahil
edilmis olabilir. Kisacasi paket hareketliligi cok fazladir.

Saygilarimla,
Serdar Aytekin