Re: local mail server

"Onur BINGUL" <bingul@onar.com.tr> writes:

>    Local network kullanicilarinin kendi aralarinda mail atabilmeri için
>    bir mail server kullanmayi düsünüyorum fakat mx kaydi olmadigi için bu
>    benim kafami biraz kurcaliyor.user@bizimfirma.com gibi  user ve
>    domain kullanabilirmiyim?Postfix ile yapmayi düsünüyorum mx kaydinin
>    olmamasi postfix'in çalismasini engellermi?Böyle bir domain
>    kullanabilmek için dns sunucusu kurmam gereklimi?Herkese iyi
>    çalismalar..

Mail server calistirmak icin MX kaydi sart degildir. Eger mail server,
bizimfirma.com domain'inin DNS'deki A (address) kaydina karsilik gelen
makinada degil de baska bir makinada ise, MX kaydi gerekir.

En kolayi bir web hosting firmasina basvurmak. Bu firmalar hem alan
adi alma konusunda, hem DNS konusunda, hem de mail server konusunda
gereken herseyi yapiyorlar. Turk Ticaret'in oldukca iyi oldugu
soyleniyor (Ben kendim denemedim).

Ama web hosting firmasi ile calismak istemiyorsan, kendi server'ini
kendin calistirip her seyin senin kontrolun altinda olmasini
istiyorsan, isler zorlasiyor ve masraf artiyor. Alan adini senin temin
etmen lazim. DNS hizmetini ise ya bir yerden temin etmen lazim, veya
kendi DNS sunucunu calistirman lazim. Tabii ki surekli acik bir
internet baglantisi da gerekli.

--
Timur Aydin