debian blues - konsolda bozulan fontlar - woody varken unstable'dan cekmeler...

Title: debian blues - konsolda bozulan fontlar - woody varken unstable'dan cekmeler...

Evet biliyorum, ben, bizzat kendim kasindim. 2.4.18 (kendi derledigim)
cekirdek varken ve Debian Woody kullaniyorken gittiom sources.list'e unstable
yazdim, bariz kasindim. Sonra iste dedim ki CD writer almisim ne güzel, dur bir xcdroast
cekeyim, cektim de netekim, console.... ile baslayan bazi paketler yükledi. xcdroast
calisti bir sekilde ama konsoldaki Türkçe fontlar da iptal oldu ama X ortaminda, Aterm'de
filan sorunsuz calisiyor.

Bu durumda Emre n'apar?

a- Gözünü karartip apt-get upgrade der, sistemi komple unstable'a
gecirmeye calisir, sonra yüklenecek olan 300MB - 400MB
civari seyi görünce tirsar, tüyleri ürperir, yahu ADSL var ama yani girissem
mi ki mevzuya diye düsünür... düsünür... düsünür...

b- sources.list'i stable'a ceker, eski günlere dönmeyi ümit eder, tutucu
yaklasir, beklentilerini düsürür

c- melez sistemi ile yasamaya devam eder, kernel 2.4.18'dir ama son xcdroast
kurulumundan sonra ne gerek varsa 2.5.999-testing gibisinden bir cekirdegin
header dosyalari gelmistir! Bir kisim programlar sistem stable iken mevcut
olmadigi icin kaynaktan derlenmistir, bir kisim program ise kafa göz yara
yara unstable'dan cekilip kurulmustur ve güzel güzel calismaktadir. Acaba
Emre bir Debian Frankenstein'i mi yaratmistir?

d- gözünü karartip, makinada bos bos duran 10 GB'lik bölüme Debian Sarge
kurmayi hayal eder, hatta böyle alabildigine cicili bicili bir sistem düsünür,
yemisim fluxbox'i, pekwm'yi, blackbox'i der, kocaman, bol bol hafiza tüketen
Gnome Desktop kurarim der, 512 MB'lik RAM'i bosuna mi aldik der... der... der...

e- hicbiri

f- hepbiri

Simdi icinizden bazilari der ki, kardesim neden dselect gibi bir sey kullanmiyorsun,
Emre'nin gözleri dolu dolu olur, maziyi hatirlar, en son dselect kullandiginda dselect
fantastik bir sekilde mevcut paketlerin %90'inin kaldiracagini (ve yerine bir sey
koymayacagini) söylemistir, o gün bugün Emre dselect benzeri programlari kullanmamakta
ve apt-get'in "bak sen xcdroast istiyorsun o halde dur ben sana 2.5.999 headerlarini
da cekeyim" seklindeki kaprislerine boyun egmektedir.

Bir Debian kullanicisi sessizce günesin batisina dogru ilerler...