Bandwith kullanim önceliği

Merhaba,

Kendi kisisel bilgisayarımda bandwith icin değişik programlara ya da
portlara öncelik vermek istiyorum.
Şöle örnek verirsem bilgisayarımda 4662. portu kullanan bir p2p programı
açık bu program açıkken bütün
bandwithimi yiyiyor ve ne web sayfası açabiliyorum ne de e-maillerime
bakabiliyorum. yapmak istediğim şey
mesela 80. porta bir istek geldiği zaman bilgisayar 4662. porttan
kullanılan bandwithi azaltsin 80. porta öncelik versin daha sonra 80.
portla olan süreç bittiğinde tekrar 4662. porta versin. bunu kişisel
bilgisayarımda nasıl yapabilirim. önerileriniz nelerdir. yardımlarınız
için şimdiden teşekkürler.
Debian sarge kullaniyorum 64kb kablo abonesiyim. ayrica bilgisayarım 3 tane bilgisayarın olduğu bir ağda internet paylaştırıyor.