Re: Syn flood

Selam,

* Selçuk SARAÇ <roots@roots.gen.tr> [2004-02-06 21:56:27+0200]
> Debian üzerinde default olarak gelen syncookies ayarları çalışmıyor,
> gerekli aktivasyonları yaptığımız halde syn flood yemeye devam
> ediyoruz.
>
> Ek olarak yeni kernel derleyerek syn_cookies ve diğer flood protect
> özelliklerini de yüklemiş olmamıza rağmen olumlu bir sonuç alamadık.
> Bu konuda bilgisi veya tecrübesi olan arkadaşlar var ise lütfen bilgi
> verebilirler mi?

Debian stock kernel'larda ontanimli ayar:

	'CONFIG_SYN_COOKIES=y'

Fakat netbase paketinde 'syncookies=no'dur.  Yani stock kernel
kullaniliminda, '/etc/network/options'da bu secenek etkin hale
getirildiginde calismasi gerekiyordu :-)  iptables uzerinden cozum
bulmayi denediniz mi?  Kullanmaniz gerekli kuralin detaylarini
hatirlamiyorum, arastirirsaniz bulunabilir.  Ben duz iptables yerine
firewall paketlerinden birini, shorewall'i kullaniyorum.  shorewall'da
"syn flood" icin soyle bir ayar yapiliyor:

	/etc/shorewall/policy:

		LIMIT:BURST

	/etc/shorewall/rules:

		net	dmz	ACCEPT	-	10/sec:20

(net'ten dmz'ye olan baglantilarda syn limiti: 10 sn'de bir 20 burst)