Re: Guvenlik Guncellestirmeleri

Selam,

Eğer security.debian.org olarak araya başka makine girerse şu an için
otomatize edilmiş bir çözüm yok. Olay nasıl ona bakalım:

- Çektiğiniz deb paketlerinin md5 checksum değerleri Packages.gz dosyasında
yazıyor. Ancak Packages.gz dosyası da saldırgan tarafından uygun şekilde
değiştirilmiş olabilir.

- Packages.gz dosyasının md5 checksumı Release dosyası içerisindedir ancak bu
da değişmiş olabilir.

- Release dosyasının gpg ile sign edilmiş hali Release.gpg'dir. Bu dosyayı
çekip kontrol edebilirsiniz. Keyi keyring.debian.org'dan veya
http://ftp-master.debian.org/ziyi_key_2003.asc adresinden çekebilirsiniz.

Bu işleri daha hızlıca yapmak için şu shell scripti kullanabilirsiniz:
http://people.debian.org/~ajt/apt-check-sigs

Ayrıca bu işlem için paket yönetim sisteminde iyileştirmeler planlanıyor.

Sal 23 Eyl 2003 18:45 tarihinde, bilginx@boun.edu.tr şunları yazmıştı: