debian da firewall ve bagimliklar

selam
eskiden beri hep duyardim linux da firewall muthis harika diye
sanirim benim sahsi bilgisizligim den dolayi olsa gerek su sorularin cevabini bulamadim
bilgisayarimda HDD de knoppix 3.2var ve ben suan firestarter kullaniyorum
1)knoppix 3.2 de iptables mi ipchains mi kullaniliyor
ve iptables ile ipchains arasindaki fark nedir
2)belgeler.org daki howto da iptables icin kural belirlemektan bahsediyor su portu su kullanici icin kapali tut felan diye
iyide ben hangi porta ne zaman ve kimler ve hangi  IP ler tarafindan saldiri oldugunu nereden bileyim?
Bu bilgiyi bilirsem ancak o zaman kural  tanimlarim
3)yine belgeler.org da firewallbuilder isimli bir programdan bahsediyor apt-get install fwbuilder diyince geliyor gelmesinede  kural tanimlama isi FWbuilder dada var bildigim kadariyla
4)birde  windows altinda Zonealarm pro kullanirken  sizin bilgisayariniza yapilan saldirilar saat dakika gun yil source IP ve destination ip port number gibi bircok bilgi ile beraber bir dosyaya kaydedeiliyor , yani log larin kaydedildigi bir dosya var ve isterseniz online o anki loglarida gorebiliyorsunuz bunu linux da nasil yapiyoruz
5)cok oldum biliyorum ama son bir soru:)  Vmware uzerinden zonealarm calistirsam linux sistemimi bu sekildede koruyabilirmiyim