Debian icin kamera tavsiyesi

Evdeki Debian GNU/Linux 3.0 sistemime USB portu üzerinden bir kamera baglamak istiyorum.

Bu is için cok pahali olmayan ve Debian ile sorunsuz calıcan hangi kameralari tavsiye edersiniz?

Bu yazıda (http://www.aboutdebian.com/webcam.htm) IBM´in "PC Camera" ve Xirlink C-It modelleri tavsiye edilmis. Bir de buradaki deneyimli kisilerin görüşlerini almak istedim.

Donanım tavsiyesine ek olarak bir de hareket tespit (motion detect) yazılımı inceliyorum yani kameradan birkac saniyede bir görüntü alıp önceki ile kiyaslayip bir degisiklik var ise belli bir programi calistıracak bir sey. Bu tür bir is icin MVC (http://www.turbolinux.com.cn/~merlin/mvc/) diye bir yazilim buldum ancak bu konuda da önerilere, alternatiflere, tavsiyelere acigim.