linux ve virusler

selam
az once  microsoft-felan-filan diye bir yerden bana bir email geldi
ben bilgisayarimda hem xp hem linux kullaniyorum ..Az once de xp de outlook da yeni mesajlara bakarken birden norton antivirus beni uyardi dikkat Virus found diye
bende acmadan hemen sildim tabi...
benim gibi hem XP hemde linux kullananlar olabilir diye dusundugumden uyarmak istedim
TAM BU NOKTADA ONEMLI BIR SORU AKLIMA TAKILDI

Linux  dunyasinda , bugune kadar Bir Linux makinaya a bulasmis herhangi bir virus rapor edildimi?
Yoksa linux a virus bulasmasi imkansizmi?
onceleri bende linux a virus asla bulasmaz diye dusunuyordum
ama suan dusunuyorum ben diger partitiona kurdugum knoppix uzerinden Kmail vasitasiyla
mailbox ima ulassaydim( xp de outlook , linux dada kmail kullaniyorum ama pop3 mailbox im aynisi ) o zaman ne olacakti?
yada lmule den indirdigimiz bir oyunda yada mp3 de virus cikarsa ,linuxda ne yapiyoruz?
(boyle bir durumda xp de norton uyariyor ve kazaa daki downloadi kapatip gerekirse reboot yapiyor)
Takdir edersinizki viruslu email oldugunda kmail in reaksiyonunun ne olacagini Deneyerek ogrenemem:) O yuzden Sorma ihtiyaci hissettim
Eger linux a da bulasma ihtimali varsa o zaman linux icin tavsiye edilen bir antivirus programi varmi (windows da kullanilan Norton gibi)
aklima Sophos geliyor ama , ama uzman degilim sizler daha tecrubelisiniz daha iyi bilirsiniz
belkide  belkide linuxun kendine ait bir firewall u oldugu gibi(mesela suse firewall2 ) , GNU lisansina sahip bir antivirus de vardir
Bu konuda , yani Linux da virus sozkonusu oldugunda ne yapmamiz gerektigi konusunda bilgisi olan arkadaslar beni aydinlatirsa sevinirim

SAYGI &SEVGI