Re: Kablonet ve Debian

Asagidaki ornek debian r3.0 relase 1 non-us  de uygulanmistir.

Oncelikle kablonet den size verilen ip yi biryere yazmaman gerekiyor.
tavsiyem asagidakileri uygulamadan once debian i yeniden kurmandir.

/etc/network/interfaces dosyasinin asagidaki ornekte olmasini saglayin,

# /etc/network/interfaces -- configuration file for ifup(8), ifdown(8)

# The loopback interface
auto lo
iface lo inet loopback

# The first network card - this entry was created during the Debian
installation
auto eth0
iface eth0 inet dhcp
auto eth1
iface eth1 inet static
        address 192.168.1.1
        netmask 255.255.255.0
        network 192.168.1.0
        broadcast 192.168.1.255

#####################
/etc/resolv.conf  dosyasina asagidaki satirlari ekleyin.

nameserver 212.156.4.4
nameserver 212.156.4.20

Daha sonra eth0 olan ethernet kartina kablonet baglantinizi yapin,artindan
eth1 ethernetine localnetworkdeki baglantinizi yapin.
apt-get install ipmasq

dedikten sonra  ipmasq i install edin.

Diger bilgisayarlarinizdaki ayarlarin asagidaki gibi olmasina dikkat
ettikten sonra intertte dolasabilirsiniz.

diger pc ler:

192.168.1.2 den 192.168.1.254 e kadar ip verilebilir.
(ag maskesi) netmask 255.255.255.0 olacak.
(ag gecidi) gateway  192.168.1.1 olacak.

Kolay gelsin.

Eger bir sorun cikarsa :

/etc/network/options  dosyasini asagidaki gibi yapin.

ip_forward=yes
spoofprotect=yes
syncookies=no