Re: apt source

Debian dağıtımı lisansı Debian Free Software Guidelines belgesine uygun olmayan yazılımları resmi olarak desteklemez ve arşivinde barındırmaz. Lisans problemleri olan bu tür paketleri ancak resmi-olmayan apt kaynaklarından yükleyebilirsiniz. http://www.apt-get.org aradığınız paketi bulmada size yardımcı olacaktır.

apt'nin bazı paketleri bulamadığı söyleminizin ilk kısmının cevabı bu.
Sizin gtk+ olarak adlandırdığınız paket ise mutlaka Debianda vardır, ancak ismi değişiktir. Zira gtk+ paket adı bende hiç bir çağrışım uyandırmadı (libgtk, libgtk-dev, libgtk2.0 vb.)
apt-cache search | less
size yardım edebilir.

Paketlerin eski olmasına gelince, bu bir yönüyle problem oluşturabilir (desktop kullanıcıları için) Siz woody kullanmakla şu an için geçerli stable arşivi kullanmış oluyorsunuz. Stable arşive yeni paketler girmez ve bazı durumlar haricinde hiç paket değişikliği olmaz. Amacınız çıkan programların son versiyonlarını hemen kullanmak ise unstable arşivi veya stable/unstable karışımı paketler kullanabilirsiniz. Ancak böyle yaptğınızda karşınıza çıkabilecek durumlar için bir miktar tecrübeli olmalısınız.