Re: Re[2]: Debian Kurdum da :((

Linux'ta ve Debian'da ethernet kartını ayarlamak için gerekli olan komut
ifconfig. Bu komut ile ilgili daha detyalı bilgiyi konsoldan man ifconfig
yazarak alabilirsin. man bilmedigim_komut_veya_konu komutu yeni başlayanlar
için oldukça faydalı (en azından benim için öyle).

konsoldan

ifconfig eth0 192.168.0.2 netmask 255.255.255.0 broadcast 192.168.0.255 up

komutu ile debian'a static ip verebilirsin.

ifconfig'i parametresiz yazarsan tüm network adres tanımlamalarını
görebilirsin.

windows makinandan internete çıkabilmek için bu makinayı debian'da gateway
olarak tanımlaman gerekiyor. Bunun ilk adımı route komutunu kullanmak

route add default gw 192.168.0.1

her açılışta bu komutu yazmamak için bu gateway tanımlamanı /etc dizini
altındaki gateways dosyasına kaydetmen gerekiyor. Bu dosyayı herhangi bir
metin editörü ile aç (vi, joe etc.):

joe /etc/gateways

ve içine 192.168.0.1 yazıp kaydet. (joe'da kaydetmek için önce ctrl+k sonra
da d tuşuna basman yeterli).

Ayrıca dns tanımlaması yapman gerekiyor mu bilmiyorum. Böyle bir dene
istersen. Eğer olmazsa buraya tekrar sor benden daha iyi bilen birileri
olduğundan eminim.

Samba'ya gelince yalnızca debian'da kurulu olması yeterli çünkü zaten samba
windows'un uyduruk networking alt yapısını taklit etmek üzere tasarlanmış.

Samba'nın konfigürasyonu ile uğraşmak istemiyorsan windows üzerinde çalışan
linux ile windows arasında dosya kopyalamaya yarayan WinSCP (
http://winscp.vse.cz/eng/ ) 'yi öneririm. Benim oldukça işime yarıyor.

Bir de ben de ilk debian kurduğumda windows'tan alışık olduğum üzere herşeyi
X üzerinden yapmayı denemiştim ama boğulup kaldığımı hissettim. Sonra yavaş
yavaş konsoldan çalışmaya başlayınca herşeyin konsol'dan çok daha rahat ve
hızlı yapılabildiğini gördüm.

Umarım yukarıda yazdıklarım yardımcı olur.

Çağatay Tengiz