Re: cd`siz kurulumu nasil yapabilirim?

* master@iplikci.com <master@iplikci.com> [2003-04-17 00:46:01+0300]

> debian 1,2 ve update ISO`lari indirdim. bunlari cd`ye burn yapmadan
> floppy ile makinayi acip sonra cdrom`a mount ederek kurulum yapmak
> istiyorum. teorik olarak tamam ama pratikte bunu yapan var mi? yardim
> lutfen. tesekkurler.

X-Mailer'a bakarak kurulum on hazirligini Windows'dan yapacaginizi
farzediyorum. Bu durumda takip edilebilecek muhtemel yontemlerden birisi
soyle:

* Boot disketleri olusturmaniz gerekiyor. ISO'lari indirdiginiz
yansilardan mesela kernel 2.4 icin 'root.bin' [1] ve 'rescue.bin' [2]
floppy imajlarini edinebilirsiniz.

* Imajlari diskete yazmak icin yansilardaki 'tools' [3] dizinlerinde
bulabileceginiz 'rawrite'i tercihen bunun Windows versiyonunu
'rwwrtwin.zip'i kullanin. (Bu program 'diskio.zip'deki 'diskio.dll'in
programla ayni dizinde olmasini ister, bu hususa dikkat edin.)

* Boot ettikten sonra indirdiginiz ISO'lari mount edeceksiniz.
Mount islemini kurulum programi sizden kaynak istedigi ilk anda yapmak
durumundasiniz. (Bu amacla ilgili asama geldiginde  Ctrl-Alt-F2 vb.
sekilde bir yan konsol acacaksiniz.)

  Once ISO'larin bulundugu partisyonu mount edin. Bu bolum hdaX ve ntfs
  tipinde ise soyle bir komut:

    mount -t ntfs /dev/hdaX /mnt/windows

  ISO'lar bu bolumdeki 'iso' dizininde ise:

    mount -o loop /mnt/windows/iso/ismiherneyse.iso /mnt/herhangibiryer

* Sonraki asamalarda sizden kaynak path'i istendigi her durumda bu
'/mnt/herhangibiryer'i gostereceksiniz.

[1] http://http.us.debian.org/debian/dists/woody/main/disks-i386/current/images-1.44/bf2.4/root.bin
[2] http://http.us.debian.org/debian/dists/woody/main/disks-i386/current/images-1.44/bf2.4/rescue.bin
[3] http://http.us.debian.org/debian/tools/