re: window manager

Merhaba,

> öncelikle ilgilendiginiz tesekkürler.. dediklerinizi yaptim..
> patch'leri gerekli yerlere yerlestirdim. reboot edip denedim.
> nihayet (wmaker istesemde) gnome geldi. son ayar olan
> #do-not-use-x-session-manager'in önündeki #'i kaldirdip tekrar
> reboot ettim ama bu sefer x'i açamadi. baska bir islem yapmama gerek
> varmiydi ? eksikmi yaptim ?

Oncelikle sunu belirteyim. Debian'daki bug report'lar her zaman gercek
bir bug'in raporlanmasi anlamina gelmiyor. Bir `bug report'un gercek
bir bug olup olmamasina karar veren kisi o paketin gelistiricisidir.
(Bu ornekte Branden Robinson) Yani burada senin karsilastigin sorunun
Debian'daki bir bug oldugunu soylemek dogru degil. Link'ini verdigim
bug report'ta bir kisi, `x-session-manager'in `x-window-manager'dan
oncelikli olmasinin kullanici acisindan beklenmeyen sonuclar
dogurdugunu ifade ederek, kullanicinin (admin'in) bu oncelik sirasini
degistirebilme imkaninin olmasi gerektigini one surmus ve bu amacla X
ilklendirme betikleri :) icin bir degisiklik onermis. Fakat bug raporu
ayrintili okunacak olursa paket gelistiricisi Robinson'un buna su
sekilde itiraz ettigi goruluyor: `Madem ki kullanici GNOME/KDE yani
x-session-manager kullanmayacakti, nicin kurdu?' Acikcasi ben yapilan
sikayete katiliyorum ve Robinson'un gosterdigi gerekceye katilmiyorum.
(Bunun paket gelistiricisiyle ilgisi yok ama nicin tasksel'deki
`desktop environment' gorevini bu kadar siskin tuttular?) Robinson'un
(rapor'un sonlarinda) IRC'de bu konuyu tartisalim onerisi uzerine
sorunun muhtemelen unstable'da giderilmis olacagini dusunmustum. Fakat
simdi baktigimda X 4.2 paketlerinde bu yonde bir degisiklik
yapilmamis. (Anladigim kadariyla anlasamadilar :)

Bu anlattiklarim cercevesinde soruna tekrar donecek olursak.
Alternatif cozum onerileri soyle:

1) Bug raporunun ekleriyle uygulanan cozum resmi olmayan bir cozumdur.
Bu cozum ile devam edilecek olursa (ki senin sorun bu oluyor)
oncelikle onerilen dosyalarin son halini kurmus olman gerekiyor.
Mesela oneri sahibi `50xfree86-common_determine-startup' dosyasinin
baslangicina daha sonra sunu eklemis (baska seyler de var mi kontrol
etmek lazim):

  # just to be safe
  unset REALSTARTUP

Sen bu eklemeyi yaptin mi? (Bu cozumu birebir denemedigimden nasil bir
sonuc verecek kesin konusamiyorum.)

2) Etkileri sistemin butunu icin gecerli olmayacak bir cozum:
Home dizinindeki x oturumu script'iyle (~/.xsession) oynamak.
(`man Xsession'a muracaat)

3) Brute-force ve asiri cirkin olmayan cozum:
/etc/X11/Xsession.d/50xfree86-common_determine-startup' dosyasina

 REALSTARTUP=/usr/bin/x-window-manager

satirini eklemek.

4) Brute-force ve kesinlikle cirkin cozum:
`/usr/bin/x-session-manager'in ismini degistirmek. Yani soyle birsey:

  mv /usr/bin/x-session-manager /usr/bin/x-session-manager.old

5) Debian tescilli cozum icin Branden Robinson`un dedigine uymak yani
GNOME/KDE'yi kullanilmiyorsa bunlari silmek (bu sekilde
`x-session-manager'da ortadan kalkmis olacak.)

Umarim bunlardan birisi isini gorur, iclerinden birisini secersin
artik :)