Re: Farkli pencere yöneticileri ve .profile

* Bilgin Metin <bilginx@boun.edu.tr> [2003-10-30 12:41:10+0200]
> bash shell  icin .profile dosyasina bazi path'ler yazdim. Fakat bunlar
> ben kde baslatinca  calismiyor(kde icindeki konsolda calismiyor) .
> Kde'nin  kendi .profile dosyasi mi var?

`/etc/profile' ve `.bash_profile' (veya `~/.profile') icinde
tanimladiginiz degiskenler login tipinde olmayan interaktif shell
oturumlarina (ornek `xterm') ihrac edilmez.  PATH'i `~/bashrc' dosyasi
icinden export edin.  Bu degisikligin sanal konsollarda da etkin olmasi
icin `~/.bash_profile' okunurken `~/.bashrc'nin de okunmasini saglayin.
Ev dizininizde bu dosya zaten olmali.  Yoksa `/etc/skel' altina bakin.
Buna benzer bir soruyu LKD listelerinde cevaplamaya calismistim.  Yarari
olur dusuncesiyle buraya aliyorum.  (Resmi bilgi icin `man bash' yaparak
"INVOCATION" kismini okuyabilirsiniz.)

----- Forwarded message from Recai Oktas <roktas@omu.edu.tr> -----