Re: telnet ssh remote login vs

   Baglanmak istediginiz bilgisayarin IP adresini ya da host adini
bilmelisiniz, bunu da ancak arkadasiniz size soylerse ogrenebilirsiniz.
Dinamik olarak IP adresi almis bir bilgisayari kullanirken IP'sini
/sbin/ifconfig komutuyla ogrenebilirsiniz.
   Baglanmak istenilen bilgisayar firewall gerisinde olsa bile bazen
cozum bulunabiliyor.  Bazen firewall'lar belli birkac portu acik
birakiyor.  Zamaninda bir sistemde 110. portun acik oldugunu ogrenmistik.
O zaman ornegin ssh sunucusunu 110. portu dinleyecek sekilde calistirirsak
firewall disindan da bilgisayara ssh ile girilebiliyordu.
      Selim T. Erdogan