Re: internet

Selam,

Wvdial'ın numarayı yeniden çevirmesinin nedenini anlayabilmemiz için,
bu işlemi yaptiktan sonra /var/log/syslog dosyasinin sonlarina dogru
(ppp daemon started by ...) ile baslayan satirdan itibaren olusan
loglarin bir kac sayfasini bir sekilde mail olarak gonderebilirseniz,
PPP negotiation asamalarinin neresinde sorun oldugunu anlayabilir ve
cozum uretebiliriz.

Ama bir tahmin yapmak gerekirse problem buyuk olasilikla sundan
kaynakaniyordur:

wvdial.conf içerisinde Username ve Password alani mevcuttur. Ancak
artik pppd daemonu passwordu disaridan okumuyor, mutlaka
/etc/ppp/pap-secrets ve /etc/ppp/chap-secrets dosyalarindan okuyor.

Yani username=ali
password=1234

ise /etc/ppp/pap-secrets ve chap-secrets dosyanızda aşağıdaki gibi
bir kayıt olmalı:

ali * 1234

Debiandaki pppconfig ile oluşturulan accountlarda bunlar da default
olusur ancak wvdialde durum biraz farkli. Siz bu secrets dosyalarinda
yukaridaki satir yoksa ekleyip tekrar baglanmayi bir deneyin.