Re: Patent yasalari ve getirebilecekleri

Bu hayatimda duydugum en SACMA seylerden biri
Biran icin dusunelim Dunya uzerinde , ister matematikten az anlayan isterse
matematik dahisi olan olsun ,
1000 tane matematikciyi biraraya getirsek ve hepsine de ikinci dereceden bir
polinomun cozum kumesini bulmalarini istesek
Hepsi yuzde yuz ayni teknigi kullanacaktir x1, 2 = (-b + yada -
kok(delta))/2*a
simdi biri cikip deseki " yok hemserim ben bu formulun patentini aldim bu
formulu kullanarak ikinci derece polinomlari cozenler
bana telif hakki odeyecekler" Buna kargalar bile guler
Mesela python dilini bilen birbirinden habersiz 1000 kisiyi getirin ve
hepsinden mesela fibonacci dizisini istenilen sayiya kadar yazdiran program
kodu nu yazmalarini isteyin cok buyuk ihtimalle birbirinden habersiz bu kisi
yuzde yuz ayni kod blogunu kullanacaktir yani while: dongusunu
simdi biri cikip deseki " yok hemserim ben bu formulun patentini aldim bu
formulu kullanarak ikinci derece polinomlari cozenler
bana telif hakki odeyecekler" Buna kargalar bile guler
   Tarihde sanirim buna benzer bir girisim ABD nin kurulus yillarinda olmus
..Belgesellerden hatirlayabildigim kadariyla acikgoz bir adam  Pi sayisini
bulan kisi oldugunu iddia etmis ve bulan kisinin kendi oldugunun tescil
edilmesi icin Amerikan parlementosuna  basvurmus ama son anda meclis e bir
is icin gitmis bir matematik prof unun olaya mudahelesiyle olay rafa
kaldirilmis
yani simdi bir cikip while dongusunun kullanildigi algoritma teknigi benim
derse sadece kendini kucuk duruma dusurmus olur
Su kod blogu ve  kod algoritmasi benimdir demek en az pi sayisi yada  e
sayisi benimdir demek kadar GERIZEKALILIK ve SALAKLIK dir bence

Ben patent yasasi icin hic endiselenmiyorum su an cunki avrupa bunu kabul
ederse , Linux ile ilgili tum buyuk projeler patent yasasini uygulamayan
diger ulkelere mesela Turkiyeye yada Hindistana yada  Latin amerika ya yada
baska ulkelere tasinacaktir Pratikte degisen hic bir sey olmaz ve avrupa hem
kendini gulunc duruma dusurmus hemde Linux un getirecegi buyuk faydalari
kaybetmis olur ve linux da yoluna devam eder

Yanlis hatirlamiyorsam latin amerika ulkelerinden birindede, mik###oft un
talebiyle ve israrlariyla,  parlamento seviyesinde OPEN SOURCE felsefesine
karsi, yine patent yasasi gibilerden , bir girisim baslatilmis ama
parlemento daki diger  bazi milletvekillerinin mudahalesiyle durdurulmustu

Aslinda olay cok acik,  Bazi linux sitelerinin yainladigi istatistikler;
linux un bu ivmeyle yukselmeye devam etmesi halinde pazar payi olarak
onumuzdeki iki  uc yil icinde  windows u gecebilecegini gosteriyor , bence
mik####oft kaybedecegini anladi ve son kozlarini parasal gucuyle oynamaya
calisiyor