From: Recai Oktas <roktas@omu.edu.tr>
To: debian-user-turkish@lists.debian.org
Subject: Re: GNOME 2.2 update problemleri
Date: Sat, 21 Jun 2003 13:02:40 +0300

* E& Erdem <werdem@hotmail.com> [2003-06-21 10:37:23+0000]

> Merhaba,
> Problem sadece gnome konsolda. Ben o belgeyi uygulamistim, ve zaten
> herhangi bir problem de yoktu update'e kadar. Simdi normal programlarda
> hatta ctrl + alt + F1 ile ana konsolda da sorunsuz calisiyor. Bir tek gnome > terminalde calismiyor. Terminalde de her turlu charseti denedim ama yine
> de turkce karakterleri gostermemekte ve f klavyeyi tanimamakta israr
> ediyor...

'charset' ile tuseslemi farkli seyler.  Tanimamaktan kastiniz ne?  Yani
f klavyede misal 'f'yi tuslayinca hicbir sey cikmiyor mu?  Sadece turkce
karakterleri tuslayinca mi sorun oluyor (bu karakterlere basildiginda ne
cevap veriyor)?  Turkce Q klavye GNOME terminal altinda dogru calisiyor
mu?  locale su an neyi gosteriyor (ek bilgi olarak soruyorum bunu, 'echo
$LANG' ile ogrenebilirsiniz?)

Bu konuda bir Google aramasi yaptim, sorun GNOME terminal'da mevcut bir
bugdan da kaynaklaniyor olabilir.  Soyle bir gecici cozum onerilmis,
denermisiniz?

  "Edit->Keybindings"den "disable all menu mnemonics"

--
roktas